Naprawa silnika Renault Master – najczęstsze awarie

W Roka Parts zakładamy, że każdy poszczególny model samochodu czy silnika wymaga sprofilowanej opieki, dlatego wszystkie czynności przygotowawcze i naprawcze są w pewien sposób już wcześniej przewidziane – wiemy, co najczęściej psuje się w danym aucie. Ale wiemy też, że każdy samochód wjeżdżający do nas z awarią silnika jest tylko reprezentantem swojego modelu i wcale nie musi być tak, że zepsuł się w „typowy” sposób. Zatem znamy schematy i z nich korzystamy oraz jednocześnie mamy świadomość, że każdy kolejny samochód to osobna sprawa.

Lata działalności w branży pozwalają nam na sporządzenie krótkiej listy najczęstszych dla poszczególnych modeli awarii silnika, z jakimi mierzą się właściciele samochodów. To sprawi, że uzyskasz większą wiedzę na temat swojej sytuacji. Tutaj akurat skupimy się na Renault Master – popularnym samochodzie dostawczym i transportowym.

Renault Master, ze względu na swoje gabaryty, funkcje i całkiem niezłe osiągi jak na tę klasę samochodu, najczęściej jest dość mocno eksploatowany. Nie jest rzadkością przejechanie 200 tys. kilometrów rocznie, dlatego master, niezależnie od jednostki (1.9 dCi, 2.2 dCi, 2.5 dCi, 2.8 DTi, 3.0 dCi), całkiem często narażony jest właśnie na awarie silnika, choć typowe dla tego modelu jest „wysypywanie się” w okolicach 700 tys. kilometrów.

Najczęstsze awarie:

  • rozszczelnienie pompy paliwa,
  • utrata kompresji, a co za tym idzie duży pobór oleju,
  • uszkodzenia wtrysków,
  • uszkodzenia zaworów,
  • zużycie regulatorów ciśnienia w listwach common rail,
  • przetarte panewki.

Przywieź do nas swój silnik, a my powiemy Ci, co da się z nim zrobić.

Zapraszamy do kontaktu – Roka Parts!

Comments are closed.